برگزاری رویداد "ایده بازار" در جهاد دانشگاهی واحد اصفهان

Printer Friendly and PDF

رویداد کارافرینی " ایده بازار"  که قرار است به جذب ایده های خلاقانه در حوزه محصولات و کارآفرینی (آموزشی، فرهنگی و مذهبی) بپردازد، برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، مدیر شعبه تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان  با اعلام این خبر اظهار کرد: ایده بازار رویدادی است که افراد توانمندی خود را در ایده‌پردازی، بیان ایده و انتقال آن به دیگران در محیطی دوستانه محک می‌زنند.
هومن سراج افزود: هر کس حداقل یک فکر یا ایده دارد که با تمام شور و اشتیاق به آن می‌پردازد. در مجموع رویداد ایده بازار محلی برای به اشتراک گذاری ایده های مبتنی بر تجربیات زندگی‌ساز، موضوعات مورد علاقه و شوق برانگیز و شنیدن نقطه نظرات منحصر به فرد داوران در خصوص ایده های مطرح شده، است.
وی به اهداف برگزاری رویداد " ایده بازار"  اشاره و خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کارآفرینی و ایجاد کسب و کار در حوزه فرهنگی- مذهبی و کارآفرینی اجتماعی، ایجاد بانک ایده‌های مرتبط با محورهای رویداد، شکل‌گیری و  توسعه اکوسیستم کارافرینی، حمایت از ایده های حوزه فرهنگی – مذهبی به جهت تجاری سازی آن‌ها و جلب توجه سرمایه گذاران به ایده های ارائه شده در حوزه های رویداد از مهمترین اهداف و چشم اندازهای رویداد "ایده بازار" به حساب می‌‎آید.
محصولات نوآورانه آموزشی، محصولات رسانه ای شامل اپلیکیشن، انیمیشن و نرم افزار، تولید محتوای دیجیتال و نرم افزارهای چندرسانه ای فرهنگی و مذهبی، گردشگری مذهبی، صنایع دستی و میراث فرهنگی و چاپ و نشر محورهای این رویداد را تشکیل می دهند.
مدیر ستفا ادامه داد: در این رویداد دانشجویان و دانش آموختگان (به ویژه از رشته‌های علوم انسانی و قرآنی، صاحبان موسسات و شرکت‌های حوزه فرهنگی و هنری و مذهبی،  ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی مرتبط با حوزه فرهنگ،-صاحبان سرمایه و حامیان مالی رویدادها و اساتید و مدرسین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی می توانند ایده های خود را به اشتراک بگذارند و یا از ایده های دیگران آگاه شوند.
سراج خاطرنشان کرد: تمام صاحبان اندیشه و اصحاب فرهنگ و هنر که قصد همکاری با این رویداد را دارند،  می‌توانند درخواست خود را از طریق ایمیل  satfa@jdisf.ac.ir ارسال کنند.
وی اضافه کرد:  شركت‌كنندگان بايد ايده خود را هنگام ثبت نام براي تيم برگزار كننده ارسال کنند. هر کدام از صاحبان ایده تنها سه دقيقه فرصت دارند تا در مورد موضوع خود در مقابل جمعيت صحبت كنند و به محض اتمام زمان مذكور به هيچ وجه امكان ادامه بحث وجود نخواهد داشت.
مدیر شعبه تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان با بیان اینکه رعايت اصول اوليه سخنراني از ضروريات يك ارائه خوب است، گفت: براي آشنايي بيشتر شركت كنند‌گان با اين موضوع، در اين رويداد يك دوره آموزشي ارائه خوب نيز برگزار مي‌شود.
هومن سراج به ویژگی های یک ایده خوب اشاره کرد و گفت: یک ایده خوب باید براي طيف گسترده‌اي از مخاطبين قابل فهم باشد، حاوي يك نوآوري، تجربه بديع، روشي منحصربه‌فرد و امكان يادگيري و به‌كارگيري آن براي دیگران ميسر باشد، همچنین ایده باید هيجان‌برانگيز و جذاب بوده و سخنران شور و اشتياق بالايي نسبت به آن داشته باشد.
وی افزود: پس از ثبت نام ایده ها در رویداد، ایده های ویرایش شده توسط دبیرخانه، ایده ها برای هیئت داوران ارسال و از بین آن ها چند ایده انتخاب می شود و تا چند ساعت قبل از شروع رویداد به صاحبان آنها اطلاع داده خواهد شد.
سراج ادامه داد: نوآوری، جذابیت ایده، شفافیت ایده و بازار پسند بودن از شاخص های مورد نظر داوران برای انتخاب ایده برتر محسوب می شود.
وی اظهار کرد: در مرحله نهایی مدت زمان ارائه 5 دقیقه است و هر یک از ایده‌پردازان منتخب در مقابل داوران قرار می‌گیرند تا در خصوص ایده هایشان از آنان پرسش هایی مطرح شود، پس  از آن ایده های اول تا سوم اعلام می‌شوند.
علاقه مندان برای شرکت در این رویداد تا تاریخ 2 آذرماه می توانند با دریافت و تکمیل فرم در سایت اینترنتی www.jdisf.ir و ارسال آن به آدرس safta@jdisf.ac.ir در این رویداد کارآفرینی شرکت کنند. در صورت تمدید این زمان، از طریق وب سایت اعلام میگردد.