گردشگری یا توریسم (به انگلیسی: Tourism) سفر به قصد لذت بردن یا کسبوکار است؛ همچنین به معنی تئوری و عمل سیاحتگری، تجارت، جذب، اسکان و سرگرمی گردشگران، و تجارت مرتبط به برگزاری تور است.
کتاب «مدیریت گردشگری در کشورهای در حال توسعه»
یکی از مهمترین راهبردهای توسعه هر کشوری بهرهمندی از اقتصاد پویا و برنامهریزی و مدیریت گردشگری است. به همین منظور اطلاعات تبیین شده کتاب حاضر چارچوبی کلی از مدیریت و برنامهریزی گردشگری بهعنوان یکی از پیشنیازهای توسعه گردشگری ارائه میکند تا بتوان گامی کوچک در راستای توسعه گردشگری برداشت.
کتابِ حاضر در چندین فصل به ارائه اطلاعاتی درباره اصول و تعاریف جهانگردی، برنامهریزی جهانگردی، گردشگری و توسعه پایدار، مدیریت منابع انسانی در صنعت جهانگردی، مدیریت بازاریابی در گردشگری، مدیریت کیفیت جامع در صنعت جهانگردی، سیاستگذاری و برنامهریزی در صنعت جهانگردی با تأکید بر کشورهای درحالِ توسعه و ارزیابی طرحهای توسعه جهانگردی پرداخته است.
مشخصات کتاب

شبکههای اجتماعی
اگر علاقهمند هستید که از آخرین اخبار، رویدادها و فعالیتهای انتشارات جهاددانشگاهی واحد اصفهان مطلع شوید کافی است ما را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید. (برروی آیکنهای زیر کلیک کنید.)