مدیر گروه مطالعات گردشگری معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی اصفهان با اعلام خبر اتمام این طرح، اظهار کرد: این طرح تاکنون در 6 دوره اجرا شده که اولین دوره آن به سال ۱۳۹۶ برمیگردد.
مهندس عباس کیانی بابوکانی توضیح داد: در دوره اول، جامعه مورد مطالعه گردشگران داخلی و گردشگران خارجی بود، اما در دورههای بعد، جامعه مورد مطالعه پژوهش به گردشگران داخلی محدود شد.
وی تاکید کرد: در تمام دورهها، این پژوهش در دو بخش کمی و کیفی انجام گرفته است؛ در بخش کمی دادهها از طریق پرسشنامه و در بخش کیفی دادهها از طریق مصاحبه با مسئولان کمیتههای ستاد خدمات سفر شهر جمعآوری شده است، اما امسال این نظرسنجی تنها در سطح تحلیل دادههای کمی انجام شد.
مدیرگروه مطالعات گردشگری معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی اصفهان با اشاره به اینکه کارفرمای این طرح معاونت برنامهریزی شهرداری اصفهان است، گفت: بهرهبردار اصلی نتایج این پژوهش ستاد خدمات سفر شهر و کمیتههای مختلف آن است.
وی اضافه کرد: بازه انجام نظرسنجی این طرح از 28 اسفند 1402 تا 24 فروردین 1403 بوده و امسال عید سعید فطر نیز که فرصتی مناسب برای گردش در شهر اصفهان بود به این بازه اضافه شد. پرسشگران مرکز افکارسنجی ایسپا، نوروز امسال سوالات ۵۵۰ پرسشنامه را در زمانهای مختلف و در ۱۱ نقطه اصفهان همچون محدود منارجنبان و آتشگاه، باغ گلها، میدان نقشجهان و چهارباغ از گردشگران پرسیده و پاسخها را بهصورت آنلاین بارگذاری کرده است.
کیانی همچنین به نتیجه کلی این بررسی اشاره کرد و توضیح داد: کلیت این طرح نشان میدهد که مدل گردشگری اصفهان از نوع گردشگری انبوه است و بهنوعی اصفهان مقصد گردشگری خانوادگی است.
مدیر گروه مطالعات گردشگری معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی اصفهان تصریح کرد: مطابق نتایج این نظرسنجی رضایت گردشگران از کیفیت خدمات ستاد هماهنگی سفر شهر اصفهان در بسیاری از موارد بالا بوده و گردشگران در مجموع از کیفیت خدمات ستاد سفر در شهر اصفهان رضایت داشتهاند.