به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اصفهان، در ابتدای این نشست، معاونان پشتیبانی، فرهنگی، آموزشی، مدیر ستفا و مدیر برنامهریزی و توسعه معاونت پژوهشی واحد اصفهان گزارش مختصری از فعالیتهای هر بخش ارائه داده و چالشهای موجود در هر بخش را جهت پیگیری در دفتر مرکزی مطرح کردند.
دکتر مسعود ابراهیمی، رئیس سازمان تجاریسازی فناوری و اقتصاد دانشبنیان جهاددانشگاهی، در این بازدید بیان کرد: با فعالیتهای واحد اصفهان دورادور آشنا بودم در این جلسه با جزئیات بیشتری آشنا شدم راهبردهای خوبی در حوزههای مختلف و برنامههای جدید را مطرح کردند در مجموع هدفگذاری و سمت گیری خوبی دارند امیدواریم در اجرای برنامههای عملیاتی و تحقق این اقدامات نیز موفق باشند.
وی پیرامون دستاوردهای سازمان تجاریسازی فناوری و اقتصاد دانشبنیان جهاددانشگاهی نیز گفت: بزرگترین دستاورد در حدود یکسال و نیم گذشته گفتمانسازی حوزه تجاریسازی بوده است، بهطوری که درحال حاضر همه سازمانها و واحدها متقاضی فعال شدن واحد تجاریسازی شدهاند درحالی که تا پیش از این، دفاتر تجاریسازی در جهاددانشگاهی انگشت شمار بودند و که نشان میدهد تجاریسازی میتواند چه نقش مهمی در احیای مجدد گذشته جهاددانشگاهی داشته باشد. به غیر از این موضوع، یکی از آخرین دستاوردهای ما پرژوه تأمین مالی با بخش خصوصی است که مشروط به توافق در وزارت نفت بود که خوشبختانه انجام شد و اگر اتفاق خاصی نیفتند تا اوایل مهرماه پروژه کلنگزنی خواهد شد.
دکتر ابراهیمی در ادامه به پروژه تولید سوربیتول اشاره کرد و توضیح داد: امروز بازدیدی از گروه صنایع دارویی، شیمایی و غذایی شهید مدرس خواهیم داشت و انشاالله با برنامهریزیهای انجام شده تا نیمه اول مهرماه جاری خط تولید سربیتول بعد از سه دهه فعال میشود.
رئیس سازمان تجاریسازی فناوری و اقتصاد دانشبنیان جهاددانشگاهی، با بیان اینکه ما در همه حوزهها، تجاریسازی را همزاد آن حوزه میدانیم، گفت: به عنوان مثال در معاونت پژوهشی اعتقادی به اینکه پژوهشی انجام شود و بعد برای تجاریسازی به بخش دیگری ببریم نداریم، وقتی پژوهشی تعریف میشود باید همزمان مباحث تجاریسازی آن دیده شود و واحد تجاریسازی تأیید کند که اگر این پژوهش دستاورد فنی داشت، قابل تبدیل شدن به دستاورد مالی و ثروتآفرینی است،
وی با تأکید براینکه تجاریسازی به موازات همه واحدها میتواند وجود داشته باشد، ادامه داد: در بخش آموزش هم حتما باید فرایند بازارسازی و بازاریابی انجام و سپس یک دوره آموزشی تعریف شود، این موضوع قابل تسری به بخشهای دیگر مثل معاونت فرهنگی و ایسنا و ایسپا و … هست. اما الزوماً از هر فعالیتی در جهاد انتظار تجاریسازی نداریم و برخی کارها را در حوزههای فرهنگی و اجتماعی و در راستای مسئولیتهای اجتماعی و رسالت جهاددانشگاهی انجام میدهیم.
دکتر ابراهیمی در خاتمه درخصوص چشمانداز ستفا واحد اصفهان، گفت: دکتر شفیعی رئیس جهاددانشگاهی واحد اصفهان نگاه و تجربه ویژهای در این حوزه دارند و با برنامههایی که امروز دکتر سهامی مدیر ستفا اصفهان ارائه کردند به آینده ستفا در واحد اصفهان خوشبین هستم.