29 شهریور 1403

واگذاری تهیه سند جامع صنایع دستی اصفهان به جهاددانشگاهی/ به روز رسانی طرح جامع گردشگری استان

نویسنده: طاهره شفیعی

20 مرداد 1403

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد اصفهان، دکتر زاهد شفیعی ضمن تبریک چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در 44 سالگی خود به بلوغ و پختگی رسیده و توانسته جایگاه خود را به عنوان یک نهاد انقلابی که همواره پیشتاز عرصه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی بوده تثبیت کند، تا جایی که امروز جهاددانشگاهی به عنوان نهاد معین، معتبر و معتمد برای مسئولان کشور شناخته شده است.

رییس جهاددانشگاهی اصفهان با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی با خودباوری و اعتماد به توان و تخصص جوانان در عرصه‌های مختلف، طی سالیان گذشته توانسته به شعار «ما می‌توانیم» جامه عمل بپوشاند، گفت: در هرکجا مساله و یا چالشی در کشور احساس شده، جهاددانشگاهی وارد عمل شده و با رصد مسائل و چالش‌های کشور، برای کمک به حل آن پیش‌قدم شده است.

وی افزود: جهاددانشگاهی واحد اصفهان نیز همگام با سایر واحدهای جهاددانشگاهی در سراسر کشور طی این سال‌ها توانسته خدمات ارزنده‌ای به جامعه ارائه کند و با تولید دانش، انجام پژوهش‌های مختلف، افکارسنجی، ارائه آموزش، رصد مسائل فرهنگی و ارائه راهکار برای آنها در حل مشکلات استان نقش‌آفرین بوده است.

دکتر شفیعی به دستاوردهای شاخص و امیدآفرین جهاددانشگاهی واحد اصفهان طی یک سال گذشته اشاره و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این واحد گسترش همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان بوده که در همین راستا تهیه سند جامع صنایع دستی استان به جهاددانشگاهی اصفهان واگذار شد. همچنین به روز رسانی طرح جامع گردشگری استان اصفهان توسط جهاد دانشگاهی واحد اصفهان انجام و اندیشکده گردشگری و صنایع خلاق جهاد دانشگاهی نیز ایجاد شد.

رییس جهاددانشگاهی واحد اصفهان همچنین از رونمایی از اولین گرنت پژوهشی جهاددانشگاهی اصفهان خبر داد و گفت: این گرنت پژوهشی با عنوان جامپ(جایزه ایده ممتاز پژوهشی) با استقبال خوب اساتید و دانشجویان همراه شد و هم‌اکنون در مرحله پایان داوری است و به زودی برگزیدگان آن اعلام خواهد شد، ضمن اینکه برنامه‌ریزی‌هایی برای ملی شدن گرنت پژوهشی جامپ، راه‌اندازی دبیرخانه آن در واحد اصفهان و افزایش مبلغ آن برای دوره‌های آینده در حال انجام است.

وی همچنین به اخذ مجوز مرکز کاریابی از سوی مرکز تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: سال گذشته مرکز تخصصی آموزش هنر جهاددانشگاهی اصفهان راه‌اندازی شد. شکل‌گیری واحد هنری در راستای مأموریت شهر اصفهان و بازتعریف و بازطراحی مأموریت شهر است. این فعالیت اگرچه قدم کوچکی می باشد، اما در راستای طرح آمایش شهر بوده، چراکه سند آمایش شهر اصفهان در راستای غایت شهر طراحی ‌شده است.

دکتر شفیعی افزود: دستیابی به اهداف واحد هنر جهاددانشگاهی اصفهان به نحوه مشارکت ذینفعان اصلی وابسته است. این پایگاه متعلق به همه شهر است و جهاددانشگاهی اصفهان همواره آماده تعامل با نهادها، سازمان‌ها و مراکز آموزشی است.

وی با یادآوری برگزاری دوره ملی آموزش تولید محتوا(محتوا ساز) در حوزه علم و فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، گفت: جهاددانشگاهی واحد اصفهان همواره بر تقویت تعامل و همکاری مؤثر با نهادهای مختلف تأکید دارد و برگزاری این دوره نیز در همین راستا انجام شد. علاوه بر این، تنها در سال گذشته بیش از 30 تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های مختلف با ادارات، سازمان‌ها و بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی منعقد کردیم.

رییس جهاددانشگاهی واحد اصفهان به آغاز به کار دفتر تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در این واحد طی یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: این دفتر طی این مدت فعالیت‌های قابل توجهی داشته است، ازجمله ارائه خدمات مشاوره تخصصی و توانمندسازی کسب و کارها و برگزاری رویدادهای ترویجی کارآفرینی همچون رویداد ستفاتک، همچنین فضایی نیز برای استقرار شرکت‌ها و واحدهای فناور و تیم‌های استارتاپی تجهیز کرده است. امیدواریم با گسترش و تقویت فعالیت‌های این دفتر بتوانیم در این حوزه نیز نقش‌آفرینی شایسته‌ای داشته باشیم.

وی شروع به کار دولت جدید را زمینه‌ساز فصلی نوین در فعالیت‌های جهاددانشگاهی دانست و ابراز امیدواری کرد که واحد اصفهان بتواند با ایفای نقش محوری خود، همچون گذشته که معین دولت‌ها بوده به دولت جدید نیز کمک کند تا در نهایت به پیشرفت و سربلندی کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی منجر شود.

خبرهای مرتبط

نشانی: خیابان هزارجریب، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، خیابان اندیش، بعد از تالار سبز، جهاددانشگاهی واحد اصفهان