این طرح نظرسنجی در سه مرحله انجام شد؛ مرحله نخست به نظرسنجی از ارباب رجوعان مناطق پانزدهگانه شهرداری و ناژوان اختصاص یافت که در آن میزان رضایت ارباب رجوعان مناطق پانزدهگانه شهرداری بر اساس شاخصهای تعالی سازمانی و حکمروایی خوب با نمونه آماری از ارباب رجوعان مناطق پانزدهگانه شهرداری به تعداد 462 نمونه سنجیده شد.
در این نظرسنجی توصیف شاخصهای حکمرانی شهری خوب و تعالی سازمانی، تعیین میزان فاصله بین وضعیت موجود با وضعیت مطلوب شهرداریهای مناطق 15 گانه شهر اصفهان به لحاظ مدیریت مبتنی بر حکمرانی خوب شهری و تعالی سازمانی، تعیین نقاط ضعف و قوت شهرداریهای مناطق 15 گانه شهراصفهان به لحاظ مدیریت مبتنی بر حکمرانی خوب شهری و تعالی سازمانی، رتبه بندی وضعیت کیفی مدیریت مبتنی بر حکمرانی خوب شهری و تعالی سازمانی در مناطق 15 گانه شهر اصفهان و ارائه راهکارهایی برای بهبود وضعیت مدیریت مبتنی بر حکمرانی خوب شهری و تعالی سازمانی مورد بررسی قرار گرفت.
در مرحله دوم طرح نظرسنجی از شهروندان مناطق پانزدهگانه شهرداری و ناژوان میزان رضایت شهروندان مناطق پانزدهگانه شهرداری بر اساس شاخصهای تعالی سازمانی و حکمروایی خوب شهری با تعداد 450 نمونه آماری از شهروندان اصفهان مورد سنجش قرار گرفت.
در این بخش از طرح پژوهشی، توصیف شاخصهای حکمرانی شهری خوب و تعالی سازمانی، تعیین میزان فاصله بین وضعیت موجود با وضعیت مطلوب شهرداریهای مناطق 15 گانه شهر اصفهان به لحاظ مدیریت مبتنی بر حکمرانی خوب شهری و تعالی سازمانی، تعیین نقاط ضعف و قوت شهرداریهای مناطق 15 گانه شهراصفهان به لحاظ مدیریت مبتنی بر حکمرانی خوب شهری و تعالی سازمانی، رتبه بندی وضعیت کیفی مدیریت مبتنی بر حکمرانی خوب شهری و تعالی سازمانی در مناطق 15گانه شهر اصفهان، ارائه راهکارهایی برای بهبود وضعیت مدیریت مبتنی بر حکمرانی خوب شهری و تعالی سازمانی سنجیده شد.
طرح نظرسنجی از ارباب رجوعان سازمانهای وابسته به شهرداری نیز با تعداد 1620 نمونه سنجیده شد.