سازمان انتشارات

بعد از وقوع انقلاب فرهنگی و در شرایطی که هنوز انتشاراتی  نظیر «سمت» وجود نداشت، جهاد دانشگاهی مأموریتی با عنوان «نهضت ترجمه و تألیف» کتاب را بر عهده گرفت و متناسب با این مأموریت، کتاب‌فروشی‌های جهاد دانشگاهی در سراسر کشور راه‌اندازی شد.

یکی از پایه‌های اصلی هویت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان نیز، انتشارات و کتاب‌فروشی‌ای است که با سابقه‌ای 37 ساله در مجاورت دانشگاه اصفهان به‌عنوان یک برند مطرح دانشگاهی فعالیت دارد. انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان، از سال 1363 تا‌کنون، با چاپ بیش از 600 عنوان کتاب دانشگاهی و غیردانشگاهی در حوزه‌های مختلف، کوشیده تا به نیاز پدیدآورندگان دانایی و جویندگان دانش پاسخ دهد. هدف این انتشارات نیز در چارچوب‌های حرفه‌ای نشر و فروش کتاب، چیزی نیست جز عمل به مسئولیت‌های فرهنگی نظیر نشر دانش، تقویت اقتصاد فرهنگ و ترویج سنت مطالعه و گفت‌وگو.

اهداف مهم دیگری که انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با اجرای برنامه‌های جنبی نظیر مسابقات پایان‌نامه و کتاب سه‌دقیقه‌ای و سلسله نشست‌های نقد و بررسی کتاب فصل سخن دنبال می‌کند، ایجاد پیوند بین سپهر فرهنگی داخل و خارج از دانشگاه است؛ پیوندی که لازمه‌ی خلاق بودن یک شهر به شمار می‌رود و مسیر دانشجو را، برای به‌کارگیری دانشی که حاصل زیستن او در محیط علمی دانشگاه است، در فضای عمومی اجتماع هموارتر می‌کند.

دامنه‌ی فعالیت انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان منحصر به این استان نیست و مفتخر است كه كتاب استادانی از دیگر شهرهای كشور را نیز به چاپ رسانده است.

این انتشارات، گروه بزرگی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها را نیز در كنار خود دارد كه برای امر داوری، به‌منظور نشر كتاب‌های كیفی، از تخصص آن‌ها بهره می‌برد.

نشانی: خیابان دانشگاه – فروشگاه و انتشارات جهاددانشگاهی

شماره تماس: 37932070